Margarin-vin

Jag var hemma hos Isabell i Fredags och hade mycket aktiva studier.
Vi satt nämligen och gjorde hennes läxor.
Jag tog itu med den ryska revolutionen och hon såg till att få ut något vettigt av dadaismen. (om det nu går?)
Det gick ganska trögt, vi gjorde gärna allt annat än det vi skulle göra.

Så kom the Lady of the house på den briljanta idéen att öppna vinboxen.
Så gick allting mycket lättare och vi fick allting som skulle bli gjort, att faktiskt BLI GJORT!

Vin är alltså ett fantastiskt studie-hjälpmedel.
Är detta då den verkliga innebörden för ordet "Student-fylla"?

Om man har problem med sina studier, kan man då gå till skolläkaren
och få dispans för införande av alkohol i studiesalarna om man har prov?

Eller ska jag helt enkelt acceptera att om Anneli får läsa det här så kommer hon att döda mig,
men att jag och Isabell har funnit ett genombrott som kommer att göra vår studiebörda i år...
En aning lättare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0