Kära Industriland.

Så besökte jag banken, för att föra över lite pengar.
Ingen stor sak av det.
När jag kommer ifrån banken har jag(förrutom penga-överföringen) fått flera bonus-grejer fixade av bank-tanten,som dessutom bjöd på fika:
* Fått telefon-banken.
*Startat ett sparkapital-konto.
* BÖRJAT PENSIONS-SPARA!

Alltså jag kände mig verkligen som en mycket viktig bankman där jag satt och skrev mitt namn på en massa papper, "sida upp och sida ned", fast sedan så kände jag mig som en tant. Seriöst. Jag kände mig verkligen som Agda, 50-år som oroar sig över sin pension och måste börja spara ännu mer än förut.

Hade jag en medelålders-kris när jag blev tagen för 27-år då jag köpte snus, så har jag fan 50-års-kris nu!!!!


Det finns numera en hel bok på banken med mitt namn på varje sida.
Sida upp
Och
Sida ned

Jag drabbas av höjdskräck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0