Den döda vinkeln

Nationella provet i Matte B imorrn.
Jag har insett och accepterat att jag inte kommer att klara det.
Det känns rätt bra faktiskt.
Acceptans.
Men jag funderade över,
Vid nationella proven i matte
Så är uppgifterna så varierade och svåra osv.
Att man har ett formell-blad intill sig som man använder.

Om jag någon gång, mot alla odds liksom, stöter på en sånn uppgift ( 1 på miljonen?)
Ska jag då också ha ett formell-blad i fickan som jag snabbt plcokar upp och läser från innantill?
Eller är det kanske inte smartare att lära ut ordentligt saker som man faktiskt kan komma att ha användning för,
OCH lära ut en del om ekonomi/lån osv?
För jag såg på Lyxfällan... Ja, det behöver ju inte ens kommenteras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0