Bara-vara-problemet

Jag kom idag på någonting- när jag "bara stod" och väntade på skjuts
hem ifrån stan.
Människor har stora problem med att "bara stå" eller "bara vänta eller "fika ensamma" etc.
Det går liksom bara inte!
Man MÅSTE göra någonting annat samtidigt.
Somliga läser tidningar...
Många lyssnar på MP3...
Vissa röker...
Andra pratar i mobilen...

Jag tror att rökningen i Sverige skulle minska markant om det inte vore för,
"Bara-vara-problemet".
Jag är en sånn som pratar i mobilen.
Jag brukar försöka ringa folk jag känner, för att kunna prata.
Svarar ingen så låtsas jag ibland att jag pratar.
Det är lika intressant varje gång att inse att man pratar med sig själv.
Gör det mig till en sjuk människa?
Eller bara alldeles för normal...

Idag går ju alla runt med mobilerna vid öronen.
Ständigt pratandes.
Hur många är det som verkligen pratar?
Hur många är det som låtsas?

Hur många är egentligen rädda för att "bara vara"?

Kommentarer
Postat av: gissa?

JAG!

2008-03-25 @ 21:33:50
URL: http://nancyisabitch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0