Avundsjuka

Jag känner att jag är en så avundsjuk människa!
Jag är avundsjuk på Mahlin för att hon är snygg.
På min syster för att hon ska få en dator!
På Tilly för att hon har ett liv, och ska flytta till England!
På Emilia för att hon har en sånn där perfekt längd.
På Sara, Isabell och Anna för att de är 18 nu!
På Sofia för att hon alldeles snart fyller 18!
På Jerry för att han är en fin och underbar människa.
På Evelina för att hon är så rolig, gullig och bara sig själv hela tiden!
På Anna för att hon är vacker OCH kan spela fiol!
På glass för att det är sött och iskallt på samma gång...




Och på alla känns det som ibland.
Jag känner till och med att jag kan vara sur och avundsjuk på människorna i Afrika för att dom får sol hela tiden liksom är är bruna året runt. Sen så har dom massor av häftiga djur där! Sånna djur är as dyrt att se i Sverige liksom! Om dom vill ha en liten apa som husdjur så är det ju bara att mata en...

Sen att dom inte har nån mat, inga pengar, inte tid att sola sig dagarna ut eller att dom där djuren faktiskt kan vara rovdjur... det är ju en helt annan sak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0