Tårtspade i världsklass!

Nu är detta inte mitt I-landsproblem egentligen, men jag har gått och funderat på det ett bra tag nu. Så egentligen har det kind of blivit mitt problem också. Fast bara egentligen. Notera ordet "egentligen", det ä väldigt användbart... i många sammanhang.

IAF.

Min vän mäster, fyllde nyligen 19 långa år och har dessutom gått och konfirmerat sig alldeles nyligen. En skål utbringas för henne.

Nu är det så att till denna högtid så tänkte hennes mor-föräldrar (far-föräldrar?) lyxa till det ordentligt och köpte henne en mycket dyrbar present... för typ 2700kr... jag talar naturligtvis om en tårtspade.

Det helt fantastiska med historien har jag kommit på är att hur man än gör så blir det ju ändå fel, om man tänker efter.

Alt. 1: Att använda tårtspaden som vilken annan tårtspade som helst. Den kostade ju 2700... men är den inte för dyr för att slita på då? Tänk om den går sönder?

Alt.2: Att inte använda den utan att ha den placerad antingen synligt uppställd eller i en kartong/låda/utrymme nånstans. Den kostade ju 2700... ska man inte använda den då? Det är ju mycket pengar!

Alt. 3: Att sälja tårtspaden och få ut pengar för den ( tro hur mycket tårtspadar faller i värde när de fått "begagnad"-stämpel?). Dock med extremt stor risk för att aldrig bli tilltalad eller besökt av de som gett presenten igen.

Alt. 4: Att säga nej till presenten.... men vem skulle säga nej till en present?


Det är i alla fall de alternativ som jag har funderat över. Sen finns det säkert jätte många fler, eller kombinationer av alternativ. Vilket Mäster nu sedan väljer spelar egentligen ingen roll för mig, jag kommer fortfarande att fundera på det moraliska-dilemmat orsakat av en tårtspade.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha vad sjukt att köpa en så dyr tårtspade :O

2008-06-17 @ 12:13:10
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Frugan

Alltså,nå fan hade jag inte vågat använda den tårtspaden om så kungen av Jupiter kom och hälsade på när jag gifte mej med Prinsen av England!ALDRIG!Den tårtspaden är förmodligen mer värd än vad min moped är just nu.Fast de är nog mina dyngiga strumpor också.; )

2008-06-18 @ 20:16:41
URL: http://westinsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0