SUMOBROTTARE.SE

LOLOLOLOLOLOL! (som fransmännen skulle ha sagt)

Nu var det så att moi och moi(s) syster skulle iväg och vaccinera oss mot de livsfarliga Hepatit sjukdomarna.
Så kom det sig att vi kilade in på vårdcentralen.
För att mötas av:
Sveriges bittraste och suraste och mest otrevliga receptionist.
Som sa "ni betalar sen, sätt er ner" när jag frågade hur vi skulle göra som med vaccinet, om det skulle lämnas in nånstans.
Sedan får vi komma in...
För att mötas av:
Världens bittraste och suraste och mest otrevliga sköterska!
Som gjorde bort två vaccineringar på två minuter. (inräknat tiden som det tog för oss att gå till rätt rum också)
Vi hade inte bett om att få vara med i någon världsrekords-satsning.
Min syster hade också berättat väldigt tydligt att hon är EXTREMT r'ädd för sprutor=
Då sa sköterskan "mhm" och körde in sprutan i armen på henne.

(Min arm ser nu ut som en Sumobrottares arm, eftersom att att sköterskan stack helt fel!)

Alltså

Jag har absolut inget emot sjuksköterskor eller sjukhus-personal (förrutom att dom kan fel-diagnosera väldigt ibland... men att fela är mänskligt!) jag tyckte att sjuksköterskorna hade väldigt rätt då de strejkade. Men seriöst!
Det är ett service jobb man har som sjuksköterska, då kan man i alla fall vara trevlig!
Men framförallt; ha respekt för andra människor är ju ett måste!
Jisses!

Jag hatar när människor inte har respekt för andra.

Som tur är så är det Evelinas mamma som ska vaccinera mig och syrran på Fredag.
Jag tror att det kommer att gå så otroligt mycket bättre än det här.

Kommentarer
Postat av: ullrika

men shit? ni måste kommit samma dag tanten glömt lunchlådan hemma?

2008-07-21 @ 23:51:51
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0